تکنیک‌های عملی و تست‌های بیوشیمیایی در آزمایشگاه -
نویسنده:
بهمن کریمی‌ شاهعلی‌ بیگلو
مترجم:
-
سال نشر:
1401
صفحه:
224
نوبت چاپ:
1

دانشجویان علوم آزمایشگاهی همواره به دنبال کتابی جهت یادگیری تست های تشخیصی بیوشیمی و همچنین روش ها و تکنیک های بیوشیمیایی بوده‌اند و جای خالی یک منبع مناسب جهت پاسخگویی به این نیاز همیشه احساس می‌شد بنابراین کتاب حاضر به عنوان مجموعه کامل  به صورت ساده و قابل فهم نگاشته شده است و می تواند دانشجویان را از منابع دیگر بی نیاز کند.

در کتاب حاضر تلاش شده تا به شیوه روان و جامع مطالب مربوط به آزمایشات بیوشیمی با دید آزمایشگاهی، عملی و بالینی گنجانده شود کتاب حاضر که مبتنی بر رفرنس های معتبر و همچنین، برخی تجربیات آموزشی و پژوهشی نویسندگان می باشد، شامل تمام بخش های مربوط به اصول خونگیری و جداسازی سرم و پلاسما، مجموعه تست های بررسی دیابت و ارزیابی عملکرد اندام های کبد، کلیه، قلب همراه با نکات بالینی و آزمایشگاهی ... می باشد همچنین سایر مباحث مربوط به تست های بیوشیمیایی از جمله آنزیم شناسی بالینی، ارزیابی تومور مارکرها، غربالگری سلامت جنین، ارزیابی بارداری و ناباروری، سنجش ویتامین ها و اصول کنترل کیفی در آزمایشگاه بیوشیمی نیز در این کتاب پوشش داده شده است و تمامی نکات اصلی کتاب در ذیل با اختصار بیان میگردد:

1.بازبینی و بازنویسی مطالب با استفاده از کتب و مقالات به روز

2. بیان مطالب در ارتباط با تست ها تشخیصی و تکنیک ها بیوشیمیایی بصورت جامع که در هیچ کتابی بصورت جامع یافت نشد و در کتاب حاضر گردآوری گردید.

3. از دیگر برتریت های کتاب حاضرنسبت به سایر کتب موجود ، علاوه بر ذکر مطالب بررسی بالینی و مجموعه تست های تشخیصی بیوشیمی، تست های غربالگری ، تست های ارزیابی باروری و ناباروری ، روش های عملی در آزمایشگاه ها شامل : خون گیری.جداسازی سرم و پلاسما، و دستگاه های مورد استفاده در بخش بیوشیمی جهت اندازه گیری آنالیت ها و اصول کنترل کیفی در آزمایشگاه ک این موارد از ارکان تضمین کیفیت و ارایه نتایج آزمایش ها به صورت صحیح می باشند، نیز به تفصیل بیان شده است.

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه شيمي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved